28.10.14

PESTEN, HET MOET STOPPEN #STOPPESTENNU!

Zoals jullie al lang door hebben, haat ik pesten. Daarom ben ik dus een actie begonnen (nee echt?(; )
Ik heb mensen die gepest waren wat dingen gevraagd! Ik wil die mensen bedanken voor het meewerken! (ze zijn hier nu anoniem)


De gene die pest ziet het misschien als plagen, maar de gene die gepest word, ziet het heel erg anders, zoals deze meiden:




Vraag 1: Ben jij gepest? Zo ja, wat deden ze?

A: Ik voelde me depressief, en altijd aangekeken. Af en toe werden er ook woorden naar me toe gegooid; "Je bent lelijk, je hebt een grote neus". Ik werd heel erg onzeker.

L: Ze gingen me treiteren, uitschelden. Ze zeiden: "Je bent arm, je stinkt" Ik ben daarom ook van school veranderd.

Le: Ze vonden me niet mooi genoeg, ik had erg last van acne, en ik werd uitgescholden.




Vraag 2: Hoe denk jij nu over pesten?

A: Ik vind het vreselijk. Het maakt personen geestelijk en soms zelf lichamelijk kapot. Ik persoonlijk vind pesten erg genoeg om strafbaar te zijn, als het dat niet al is.

L: Tja, echt slecht. Pesten heeft verschillende vormen; 1. uitschelden. 2. geweld.
Het geweld gedeelte kan je stoppen, maar uitschelden blijft maar doorgaan, of je nou wilt of niet. Wat voor iemand plagen is, kan al gauw pesten zijn voor de ander. 

Le: Ik vind het verschrikkelijk. Er word zo veel aandacht aan besteed, maar de pesters denken daardoor echt niet anders. Het pest gedrag van jongeren is echt ongelofelijk, ze moeten beseffen dat je een leven helemaal op de kop zet, je maakt de ander onzeker!





Vraag 3: Hoe ben jij er van af gekomen, en er over heen?

A: Steun van vrienden ie ik nog overhad, want zodra je ze nodig had, lieten ze je vallen.  Ik keek graag naar youtubers en van die feel good plaatjes op tumblr.

L:  Ik ging het negeren. Eigenlijk was dat heel erg moeilijk. Ik ben er een paar keer mee naar de docent geweest. Dat hielp ook wel. Ik persoonlijk denk er nog wel eens aan. Maar dan ga ik automatisch muziek luisteren. En schrijven helpt mij heel veel. Soms wil ik graag alleen zijn, of ik ga even sporten, dat maakt mn hoofd helemaal leeg

Le: Toen ik naar de middelbare school ging. Geen een pester kwam bij mij in de klas. Ze accepteerde hoe ik ben. Maar toch kom je er nooit over heen, de onzekerheid blijft er. Je blijft twijfelen over jezelf.






Vraag 4: Wat is volgens jou de reden dat mensen pesten?

A: Groepsdruk of eigen onzekerheid verbergen. Maar natuurlijk zijn er ook veel mensen die anderen willen zien lijden aan de pijn. En dan heb je ook nog die scholen die er niks aan doen. En ouders die zeggen: "Mijn kind zou dat niet doen hoor!"

L: Ik zou het eerlijk gezegd niet weten. Maar ik denk het meest omdat ze zelf zijn gepest, en wraak willen nemen. Of ze zijn jaloers. Maar door dit nu alles ben ik wie ik nu ben, en ik ben tevreden met mezelf.

Le: Meestal zijn ze zelf heel erg onzeker, en proberen anderen onzeker te maken. Of ze zijn zelf gepest, en reageren hun frustratie af op anderen. 





Wil jij ook met je verhaal op mijn blog komen?
Mail mij dan, en misschien kom jij wel in de volgende!
#stoppestennu 


Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Valblogin