22.10.14




Even voorstellen:
Hoi hoi, 
 Ik ben Celine, 17 jaar oud, shopaholic, fotografie fan, reisfanaat en ik studeer International Tourism Studies in Zwolle. Sinds november 2013 ben in de trotse eigenaresse van Allstufflikes, mijn eigen blog over fashion, lifestyle, beauty en nog veel meer! Vorig jaar ben ik begonnen met bloggen, en langzaam maar zeker is mijn hobby bloggen een beetje uit de hand gaan lopen. Allstufflikes heeft ondertussen al meer dan 3750 bezoekers gehad, waar ik echt ontzettend blij mee ben! Waar ik nog blijer mee ben, is met mijn trouwe abonnees! Op dit moment zijn het er 114, en ik ben ze ongelooflijk dankbaar, want zonder hen zou Allstufflikes nooit zo zijn geworden als het nu is. 


Ik vind het ontzettend leuk om artikelen te maken waarin ik iets over mezelf vertel. Vaak doe ik dit aan de hand van een TAG. Daarom heb ik voor dit speciale artikel op Valbloging ook gekozen voor een TAG. Speciaal voor jullie, nog nooit eerder verschenen op Allstufflikes, de ‘My school story TAG’.
Hoe oud ben je en zit je nog op school?
Ik ben 17 jaar oud, en zoals ik al bij het voorstel stukje zei studeer ik op dit moment International Tourism Studies in Zwolle. 

Welke niveaus heb je gedaan?
Op de middelbare school ben ik begonnen op tl, dat heb ik een jaar gedaan. Daarna ben ik havo gaan doen en daar heb ik uiteindelijk in mei dit jaar examen in gedaan.
Vond je school leuk?
Ja, om eerlijk te zijn wel. Je hoort en leest vaak dat mensen zeggen: ‘Bah, school is stom en niet leuk etc.’, maar zelf heb ik dit nooit zo ervaren. Gelukkig maar. Ik was echt zo’n iemand die school ontzettend leuk vond en het altijd leuk vond om te leren. 
Wat vond je het leukste vak op school?
Op de havo vond ik Engels echt het aller aller leukste vak dat ik had! Ik ben echt een talen mens, en Engels was gewoon een vak waar ik elke keer weer naar uit keek. Ik vond het zelfs jammer dat het we maar 3 uur in de week hadden. Nu op mijn opleiding vind ik excellente dienstverlening het leukste vak. Bij dit vak zijn we steeds bezig met balie trainingen, en dat is gewoon erg leuk om te doen. O, en Spaans vind ik erg leuk, ik ben en blijf een talen mens!
Wat vond je het stomste vak op school?
Hier kan ik heel snel antwoord op geven: zonder er over na te hoeven denken: wiskunde! Op de basisschool was rekenen al mijn meest verschrikkelijke vak en op de middelbare school ging dat gewoon vrolijk in die lijn door. Heel vrolijk werd ik er niet van, want in de vierde klas bleef ik bijna zitten op wiskunde. Een vak dat ik ook echt niet leuk vond was natuurkunde. Ik kon er zoveel voor doen als ik wou, uren leren, het hielp allemaal niet. Wat een verschrikkelijk vak was dat.
Hoelaat stond je op om naar school te gaan?
Op de middelbare school klaagde ik altijd dat ik zo vroeg op moest. Als ik het eerste uur les had moest ik al om 6 uur opstaan. Geloof me, daar deed je me geen plezier mee. Nu mis ik dat half uurtje slaap stiekem best wel, nu moet ik namelijk om half 6 opstaan als ik het eerste uur les heb. 
Hoe ging je naar school?
Op de middelbare school fietste ik (bijna) altijd naar school. 8 kilometer heen, en ’s middags weer 8 kilometer terug. Als kers op de taart had ik echt ALTIJD wind tegen. Dat is het grootste nadeel van in de polder wonen. Nu moet ik nog steeds elke ochtend naar het dorp waar mijn middelbare school was, omdat daar het treinstation is. Het enige verschil is dat ik nu niet meer fiets, omdat dat echt zo goed als niet te doen is. Dan zou ik nog vroeger op moeten staan, en nog later thuis zijn. Dus nu ga ik elke dag met de bus, en daarna met de trein.
Wat voor schooltas gebruikte je?
In de eerste klas had ik een Kipling tas. Volgens mij leverde dat best veel leuke momenten op voor mijn mede brugpiepers, want ik was echt zo’n gevalletje ‘Hoi tas, waar ga je met dat meisje naar toe?’ Later in het eerste jaar nam ik een koffertje mee naar school, en ook die zorgde voor de nodige reacties. ‘Schiphol is de andere kant op.’, is nog de leukste opmerking die ik heb gehoord! De andere jaren had ik teveel tassen om het nu nog te moeten weten. Ik heb Eastpack gehad, een Cowboysbag (die al na minder dan een jaar kapot was, snif) en nog heel wat andere tassen. Nu heb ik een zwarte tas van Burkely, waar ik heel blij mee ben.
Wat voor agenda had je vroeger?
In de eerste klas had ik een agenda van ‘Me to you’, met dat beertje op de voorkant. Andere jaren had ik er geloof ik nog een van Leendert Jan Vis, en verder ben ik uiteindelijk maar over gegaan op Action agenda’s, omdat mijn agenda’s het vaak niet langer dan een paar maanden uithielden. Ironisch genoeg hielden agenda’s van €1,50 het wél het hele jaar vol. Dit jaar heb ik er trouwens een van de HEMA.
Wat is jouw grootste schoolblooper?
Eens even denken! De keuze is in elk geval reuze, want ik heb er nog al wat. Zo ben ik eens het verkeerde lokaal ingelopen, van de trap gevallen, verdwaald en ga zo maar door. Maar de leukste en schoolblooper is toch echt wel dat ik een Frans luistertoets had, en ik rustig met wat vriendinnen buiten aan het picknicken was, omdat we dachten dat we pauze hadden. Het was zulk lekker weer, daar moet je dan maar van genieten!
Wat deed je als de les saai was?
Tekeningen maken in mijn schriften, op de rekenmachine 1+1= intypen en dan de hele tijd op ‘enter’ blijven klikken tot het eind van de les (hoe levenloos is dat) en anders gewoon de les gezellig maken met vriendinnen. 
Wie je favoriete leraar en waarom?
Goede vraag.. ik had niet echt een favoriete leraar. Denk, denk, is er echt niemand die ik mijn ‘favoriete’ leraar kan noemen? Nee, eigenlijk niet. Kijk als de vraag nou was: ‘Wie was je minst favoriete leraar en waarom’, dan wist ik het wel. Haha, nee hoor, grapje. Ik vond alle leraren altijd even aardig. 
Vertel een leuk verhaaltje over iets wat je mee hebt gemaakt op school.
Hmm, dit is een lastige. Ik kan zo even niets bedenken eigenlijk. Alle dagen hadden wel iets leuks. Wat wel altijd erg leuk was, was het debatteren op de vrijdag middag. Wat heb ik het daar altijd super gezellig gehad, en wat waren de wedstrijden en de reis naar Straatsburg leuk. 
Dit was mijn ‘schoolstory’ en ook meteen mijn eerste gastartikel ooit! Ik vond het in elk geval erg leuk om dit artikel voor jullie te maken, ook al ken ik jullie eigenlijk (nog) niet. Ik hoop dat jullie het een leuk artikel vonden, en mocht je nu meer willen weten over mij of over Allstufflikes, neem dan even een kijkje! 
Heel veel liefs en hopelijk tot snel,

Celine 
© Valblogin