13.11.14

HTML Tips #1


Ik heb best wel veel vragen gekregen over mijn lay-out, en hoe ik alles heb gemaakt. Lucky you blogger users, vandaag geef ik jullie tips, via de html. Nu hebben jullie vast wel eens gekeken naar die hokuspokes codes, en, werden jullie gek en klikten jullie het weg. Ik geef jullie een tip; voor een orgineel blog, gebruik dan de html codes!
( Dit is heel makkelijk dus don't skip!)


Abboneren op berichten
Jullie kennen dit stukje vast wel, ja dat ene stukje dat even leuk laat zien dat je blogger gebruikt.
Ga naar je html codes toe en zoek via CTRL+f  dit stukje op:
< !-- feed links -- >
< b:include name="feedLinks"/ >

Verwijder deze code, en kijk eerst of je template klopt, zo ja, sla hem op!


Powered by blogger verwijderen
Dat ene stukje, dat laat zien dat je gewoon niks beters weet dan blogger (iedereen vind blogger blijkbaar niet goed ofzo, ze vinden het goedkoop) dat stukje kan je weg halen!

Ga in je blog 'instellingen' naar: sjabloon- aanpassen- css toevoegen.
Plak daar deze code:

#Attribution1{
display: none;
}
Als het goed is, is je powered by blogger ding, nu weg!

Witte randjes weghalen bij je foto's
Ik zocht echt al eeuwen naar dit, en via littlekeystohappiness (my favorite blogger, chek haar blog even :) ) heb ik deze gevonden!

Ga weer naar je css codes, en voeg deze toe:
.post-body img, .post-body .tr-caption-container, .Profile img, .Image img,
.BlogList .item-thumbnail img {
  padding: 0 !important;
  border: none !important;
  background: none !important;
  -moz-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  -webkit-box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
  box-shadow: 0px 0px 0px transparent !important;
}

Als het goed is moeten deze witte randjes nu weg zijn!


Ik hoop dat jullie deze post een beetje handig vinden, en laat een comment achter als ik dit vaker moet doen!

Liefs, 
Val







3 opmerkingen

  1. Jaa, zou heel fijn zijn. Heb daar ook altijd heel veel problemen mee! Leuke post trouwens:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog een klein vraagje: als je bij jou op een bericht klikt staat er onderaan "older". Hoe kan ik ervoor zorgen dat ik vorige daar neer kan zetten? Bij mijn startpagina staan onderaan paginanummers, maar bij een ander blog heb ik gezien dat je ook onderaan een bericht zelf "vorige" of "volgende" kan instellen. Pleas help me!!

    BeantwoordenVerwijderen

© Valblogin