4.10.14

Pesten, het moet stoppen #stoppestennu!




Op mijn school geven ze theater. En voor theater moesten we een film maken. En omdat ik heel erg van theater hou, was ik met mijn groepje een beetje doorgeslagen in een verhaal. Het verhaal gaat over pesten. Waarom wij dit gemaakt hebben? Wij vinden dat pesten niet kan. En ik vond dat het tijd werd dat ik dit verhaal met jullie meedeel. Want, pesten. Waarom? Waarom pesten mensen? Zelf heb ik geen idee. En zou ik graag willen dat het stopt. 
Ons verhaal gaat over een meisje, Sophie, dat heel erg gepest word. Omdat ze slim is. En ze zit vast gelijmd aan haar boeken. Niks mis mee toch? Volgens sommige mensen dus wel. En daarom pesten ze. Dit meisje is eigenlijk heel mooi, en dus slim. Een van de meisjes die haar pest is jaloers. Daarom is zij echt erg aan het pesten. Een van de meisjes in de groep, weet niet wat ze moet doen. Ze wil het wel tegen gaan. Maar dat durft ze dan niet. Het word het Sophie te veel, en ze weet niet meer wat ze moet doen. Op een dag word er aan de klas verteld dat het haar allemaal te veel werd, en dat ze er niet meer is. Een van de pesters (het meisje dat niet wist hoe ze haar 'vriendinnen' moest laten stoppen met pesten, omdat zij inzag hoe lief Sophie eigenlijk was) Die was er heel erg verdrietig om. En omdat dat meisje zo verdrietig was, ging dat meisje die heel erg jaloers was haar uitschelden. Dat meisje moest huilen maar werd heel boos. En schreeuwde je moet een keer ophouden met pesten dit is niet normaal. Dit hebben wij gedaan. Het meisje zag in dat ze fout zat. en ze zei waarom ze het deed


Dit is waarschijnlijk de reden dat mensen pesten. Uit jaloezie. 
De pesters zien niet in wat ze aanrichten, voor de mensen om hun heen. En voor degene die gepest word.




Wil jij nou ook dat pesten stopt? Maak een foto voor twitter of instagram met een foto van je hand waarop staat: #stoppestennu    
Met de hashtag: #stoppestennu!

Laat dit zo lang mogelijk op je hand staan zodat iedereen ziet dat pesten niet oké is!

Ik zou het leuk vinden als jij mee doet!

Liefs,
Val




Geen opmerkingen

Een reactie posten

© Valblogin